materiały dla uczniów ...

Scratch - wielokąty foremne

Wykorzystujemy elementy z poprzednch lekcji:

  • zmienne
  • wczytywanie zmiennych z klawiatury,
  • wykonywanie operacji porównania na zmiennych
  • powtarzanie poleceń,
  • sytuacje warukowe.

W przypadku problemów technicznych wejdź do lekcji:
Jak pobrać, zainstalować program Scratch i jak zapisać plik z zadaniem do wysyłki?

Wielokąty foremne w Scratch - film.

Zadania do wykonania:

Zadanie 1

  • W dowolnej wersji Scratch napisz program opisany w filmie.
  • Wystarczy oglądając i słuchając wyjaśnień ułożyć skrypt i go przetestować.
  • Zapisz plik z zadaniem pod nazwą zadanie-1.

Zadanie 2

  • W dowolnej wersji Scratch napisz program który narysuje kwiatek składający się z 25 kresek w kolorze niebieskim.
  • Grubość pisaka ustal na 3, a kolor na niebieski.
  • Rozpocznij rysowanie w punkcie x=0, y=0 (kategoria: Ruch, polecenie: Idź do x: y:)
  • Na początku ustaw duszka w prawo(kategoria: Ruch, polecenie: Ustaw kierunek na 90.)
  • Zastosuj pętlę Powtórz.
  • Kąt obrotu oblicz tak jak dla wielokątów w filmie: 360/25.
  • Nie zapomnij przyłożyć pisaka.
  • Możesz zwolnić rysowanie jak w filmie za pomocą polecenia: Czekaj.
  • Zapisz plik z zadaniem pod nazwą zadanie-2.

Zadanie 3

  • Do programu z ZADANIA 2 dodaj dwie zmienne: długość i ilość.
  • długość - długość jednej kreski kwiatka.
  • ilość - ilość kresek w kwiatku.
  • Wartości tych zmiennych wczytaj z klawiatury.
  • Zmodyfikuj kod z zadania 2 tak, aby uwzględniał te dwie zmienne.
  • Zapisz plik z zadaniem pod nazwą zadanie-3.

Zadanie 4

  • W dowolnej wersji Scratch napisz program który narysuje drabinkę składającą się z n kwadratów o boku a.
  • Zapisz plik z zadaniem pod nazwą zadanie-4.

Jak wysłać zapisane pliki?

  • Plik z zadaniami wysyłamy jako załączniki poczty elektroniczną na adres:
    • adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    • temat wiadomości: Imię Nazwisko klasa - SCRATCH
      np: Jan Kowalski 8a SCRATCH
    • WAŻNE: Ze względu na filtowanie listów do odpowiednich folderów napisanie prawidłowego tematu jest bardzo ważne
      Listy które będą miały inny temat NIE dotrą do mnie. Klasę piszemy liczbą arabską bez odstępu np: 8c
    • treść wiadomości: to samo co w temacie
    • załączniki: Twoje pliki z zadaniami

Klasy 8 - harmonogram lekcji zdalnych

Temat 11. Wstawianie tabel i wykresów arkusza do dokumentów tekstowych.

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-06-11 (czwartek), klasy: 8d DZ, 8d CH, 8b CH
  • 2020-06-12 (piątek), klasy: 8a DZ, 8b DZ, 8c DZ
  • 2020-06-15 (poniedziałek), klasy: 8a CH, 8c CH

Lekcja:

  • W podręczniku mamy to od strony 186 (TEMAT 15)
  • Zapoznaj się z materiałem tego tematu z podręcznika.
  • Korzystając z plików ćwiczeniowych wykonaj ćwiczenia opisane w temacie.

  • Pobierz pliki ćwiczeniowe

Temat 10. Przedstawienie danych w postaci wykresów.

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-06-04 (czwartek), klasy: 8d DZ, 8d CH, 8b CH
  • 2020-06-05 (piątek), klasy: 8a DZ, 8b DZ, 8c DZ
  • 2020-06-08 (poniedziałek), klasy: 8a CH, 8c CH

Link do lekcji

Przedstawienie danych w postaci wykresów

UWAGI:

W podręczniku mamy to od strony 178 (TEMAT 14)

Temat 6. Więcej o opracowywaniu tekstu.

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-05-06 (czwartek), klasy: 8d DZ, 8d CH, 8b CH
  • 2020-05-08 (piątek), klasy: 8a DZ, 8b DZ, 8c DZ
  • 2020-05-11 (poniedziałek), klasy: 8a CH, 8c CH

Link do lekcji

Więcej o opracowywaniu tekstu

UWAGI:

W lekcji jest zadanie do zrobienia i przysłania do oceny!!!

Temat 7. Praca z dokumentem wielostronnicowym.

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-05-14 (czwartek), klasy: 8d DZ, 8d CH, 8b CH
  • 2020-05-15 (piątek), klasy: 8a DZ, 8b DZ, 8c DZ
  • 2020-05-18 (poniedziałek), klasy: 8a CH, 8c CH

Link do lekcji

praca z dokumentem wielostronnicowym

UWAGI:

W lekcji jest zadanie do zrobienia i przysłania do oceny!!!

Temat 8. Edycja tekstów - zadania.

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-05-21 (czwartek), klasy: 8d DZ, 8d CH, 8b CH
  • 2020-05-22 (piątek), klasy: 8a DZ, 8b DZ, 8c DZ
  • 2020-05-25 (poniedziałek), klasy: 8a CH, 8c CH

Link do lekcji

praca z dokumentem wielostronnicowym Stosowanie tabulatorów, spacji nierozdzielającej, list numerowanych, wstawianie tabel.

UWAGI:

W lekcji zadaniem uczniów jest wykonanie zadań z poprzednich lekcji na podstawie filmów i przysłanie plików do oceny.

Temat 9. Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-05-28 (czwartek), klasy: 8d DZ, 8d CH, 8b CH
  • 2020-05-29 (piątek), klasy: 8a DZ, 8b DZ, 8c DZ
  • 2020-06-01 (poniedziałek), klasy: 8a CH, 8c CH

Link do lekcji

Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym

UWAGI:

W podręczniku mamy to od strony 172 (TEMAT 13)

Temat 5. Programujemy w języku C++. Zadania do oceny - podejście 2.

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-04-30 (czwartek), klasy: 8d DZ, 8d CH, 8b CH
  • 2020-05-01 (piątek), klasy: 8a DZ, 8b DZ, 8c DZ
  • 2020-05-04 (poniedziałek), klasy: 8a CH, 8c CH

Link do lekcji (ten sam co poprzednio):

Programujemy w C++. Zadania do oceny.

UWAGI:

Ponieważ dostałem niezbyt wiele rozwiązanych zadań z zestawu, z powyższej lekcji, więc nie będę wprowadzał żadnych nowości.
Uwzględniłem w zestawieniu lekcje grup z piątku 1 maja. Chodzi tu raczej o podkreślenie faktu, że dla wszystkich grup klas 8 przedłużam odsyłanie rozwiązanych zadań.

Żeby pomóc uczniom, odpowiedzieć na pytania, wyjaśnić wątpliwości i pokazać przykładowe kody spotykamy się w czwartek 30 kwietnia o godzinie 14:00 i 15:00 w aplikacji ZOOM.

ID spotkania prześlę przez LIBRUS-a.

Temat 4. Programujemy w języku C++. Zadania do oceny.

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-04-23 (czwartek), klasy: 8d DZ, 8d CH, 8b CH
  • 2020-04-23 (piątek), klasy: 8a DZ, 8b DZ, 8c DZ
  • 2020-04-27 (poniedziałek), klasy: 8a CH, 8c CH

Link do lekcji:

Programujemy w C++. Zadania do oceny.

Temat 3. Elementy programowania w języku C++. Zadania.

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-04-16 (czwartek), klasy: 8d DZ, 8d CH, 8b CH
  • 2020-04-17 (piątek), klasy: 8a DZ, 8b DZ, 8c DZ
  • 2020-04-20 (poniedziałek), klasy: 8a CH, 8c CH

Link do lekcji:

Elementy programowania w języku C++. Zadania.

Temat 2. Stosowanie tablic w języku C++. Wprowadzanie i odczyt wartości tablicy.

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-04-02 (czwartek), klasy: 8d DZ, 8d CH, 8b CH
  • 2020-04-03 (piątek), klasy: 8a DZ, 8b DZ, 8c DZ
  • 2020-04-06 (poniedziałek), klasy: 8a CH, 8c CH

Link do lekcji:

Stosowanie tablic w języku C++. Wprowadzanie i odczyt wartości tablicy.

Temat 1: Tworzenie funkcji w języku C++ - proste przykłady

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-03-26 (czwartek), klasy: 8d DZ, 8d CH, 8b CH
  • 2020-03-27 (piątek), klasy: 8a DZ, 8b DZ, 8c DZ
  • 2020-03-30 (poniedziałek), klasy: 8a CH, 8c CH

Link do lekcji:

Tworzenie funkcji w języku C++ - proste przykłady

Klasa 7c - harmonogram lekcji zdalnych

Temat 11. Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-05-11 (czwartek), 7c - cłopcy
  • 2020-06-15 (poniedziałek), 7c - dziewczęta

Lekcja:

  • W podręczniku mamy to od strony 180 (TEMAT 16)
  • Zapoznaj się z materiałem tego tematu z podręcznika.
  • Korzystając z plików ćwiczeniowych wykonaj ćwiczenia opisane w temacie.

  • Pobierz pliki ćwiczeniowe

Temat 10. Projektowanie tabel i stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego.

Dotyczy grup uczniów klas 8 w dniach:

  • 2020-05-04 (czwartek), 7c - cłopcy
  • 2020-06-08 (poniedziałek), 7c - dziewczęta

Lekcja:

  • W podręczniku mamy to od strony 169 (TEMAT 15)
  • Zapoznaj się z materiałem tego tematu z podręcznika.
  • Korzystając z plików ćwiczeniowych wykonaj ćwiczenia opisane w temacie.

  • Pobierz pliki ćwiczeniowe

Temat 9. Komórka, adres, formuła w arkuszu kalkulacyjnym

Dotyczy grup uczniów klasy 7c w dniach:

  • 2020-05-28 (czwartek), 7c - cłopcy
  • 2020-06-01 (poniedziałek), 7c - dziewczęta

Linki do lekcji:

Komórka, adres, formuła w arkuszu kalkulacyjnym.

Temat 7. Programujemy w Scratch. Zmienne, obliczenia, warunki i pętle.

Dotyczy grup uczniów klasy 7c w dniach:

  • 2020-05-14 (czwartek), 7c - cłopcy
  • 2020-05-18 (poniedziałek), 7c - dziewczęta

Linki do lekcji:

wyświetlanie liczb od 0 do n
sprawdzenie znaku podanej liczby
badanie podzielności liczb naturalnych
wybieramy liczbę największą

Temat 8. Programujemy w Scratch. Zadania.

Dotyczy grup uczniów klasy 7c w dniach:

  • 2020-05-21 (czwartek), 7c - cłopcy
  • 2020-05-25 (poniedziałek), 7c - dziewczęta

Linki do lekcji:

Jak pobrać i zainstalować środowisko Scratch. Jak zapisać pliki z zadaniami do wysyłki.
programowanie w scratch - zadania

Temat 6: Zmienne i obliczenia oraz sytuacje warunkowe w języku Scratch.

Dotyczy grup uczniów klasy 7c w dniach:

  • 2020-05-07 (czwartek), 7c - cłopcy
  • 2020-05-11 (poniedziałek), 7c - dziewczęta

Link do lekcji:

Zmienne i obliczenia oraz sytuacje warunkowe w języku Scratch

Temat 5: Programujemy w środowisku Scratch.

Dotyczy grup uczniów klasy 7c w dniach:

  • 2020-04-30 (czwartek), 7c - cłopcy
  • 2020-05-04 (poniedziałek), 7c - dziewczęta

Link do lekcji:

Programowanie w środowisku SCRATCH

Temat 4: Zmienne i obliczenia w środowisku Baltie. Grupowanie poleceń w procedury.

Dotyczy grup uczniów klasy 7c w dniach:

  • 2020-04-23 (czwartek), 7c - cłopcy
  • 2020-04-27 (poniedziałek), 7c - dziewczęta

Link do lekcji:

Zmienne i obliczenia w środowisku Baltie. Grupowanie poleceń w procedury.

Temat 3: Programowanie w Baltie z wykorzystaniem sytuacji warunkowych i elementu losowości.

Dotyczy grup uczniów klasy 7c w dniach:

  • 2020-04-16 (czwartek), 7c - cłopcy
  • 2020-04-20 (poniedziałek), 7c - dziewczęta

Link do lekcji:

Programowanie w Baltie z wykorzystaniem sytuacji warunkowych i elementu losowości.

Temat 2: Sytuacje warunkowe w programie Baltie. Uzyskiwanie elementu losowości.

Dotyczy grup uczniów klasy 7c w dniach:

  • 2020-04-02 (czwartek), 7c - cłopcy
  • 2020-04-06 (poniedziałek), 7c - dziewczęta

Link do lekcji:

Sytuacje warunkowe w programie Baltie. Uzyskiwanie elementu losowości.

Temat 1: Programowanie w środowisku Baltie

Dotyczy grup uczniów klasy 7c w dniach:

  • 2020-03-26 (czwartek), 7c - cłopcy
  • 2020-03-30 (poniedziałek), 7c - dziewczęta

Link do lekcji:

Programowanie w środowisku Baltie

Komunikaty

Instrukcja obsługi aplikacji do videokonferencji ZOOM

Do kontaktu głosowego i wideo będziemy używać aplikacji ZOOM. Pozwala ona w darmowej wersji na 40 minut połączenia w 1 spotkaniu.

Poniżej link do instrukcji używania tego programu:

ZOOM - instrukcja