materiały dla uczniów ...

Gra w łapanie uciekającej piłki

Po obszarze roboczym w sposób losowy porusza się piłka. Spróbuj ją złapać przez wskazanie myszą. Program kończy się po złapaniu piłki lub naciśnięciu klawisza spacja.

Sprawdź działanie:

Kod źródłowy programu:

zlap pilke

Uwagi:

  • Program konćzy pracę (pętla powtarzaj, aż) jeśli zmienna czy_koniec przyjmie wartość tak.
  • Stanie się tak (ustaw czy_koniec na tak) jeśli złapiemy myszą piłkę (polecenie dotyka) lub gdy naciśniemy klawisz spacja.
  • Za ruch piłki odpowiedzialne jest polecenie leć przez ... do ...
  • Współrzędne kolejnego położenia piłki losujemy zgodnie w wymiarami obszaru roboczego za pomocą polecenia losuj od ... do ...
  • Szybkością ruchu piłki steruje parametr polecenia leć przez. Spróbuj zamiast 1.5s wstawić 0.5s i zobacz efekt.

Zadania:

  • Trzeba dobrze trafić myszką w sam środek żeby złapać piłkę. Zmodyfikuj program tak, aby łatwiej było złapać piłkę myszką.

>>Kliknij i poeksperymentuj online z kodem programu<<